I kassan måste du först logga in. Därefter skriver du in din leverans- och betalningsinformation samt eventuellt värdechecknummer. (Observera att vi skickar fakturan i beställningspaketet.) Du kommer även att tillfrågas om du godtar våra allmänna försäljningsvillkor, då samtliga beställningar kommer att omfattas av dessa villkor. De kan läsas här.
Vid detta steg kan du förhandsgranska en komplett sammanfattning av din beställning så att du kan kontrollera och korrigera din leverans- och betalningsinformation innan du fortsätter till betalningssidan. Din fakturaadress måste vara densamma som den adress som är registrerad för din valda betalningsmetod (exempelvis adressen som har registrerats för ditt kredit- eller betalkort, om du betalar med kort).
För det sista steget i kassan kommer du att dirigeras till en betalningssida som hanteras av vår betaltjänstleverantör. Detta är en säker betalningssida, där du matar in din betalningsinformation.
När du har matat in din betalningsinformation är betalningsprocessen klar. Vi kommer att kontakta dig via e-post för att bekräfta att din beställning tagits emot och en gång till när din beställning har skickats iväg.
Om du har problem med att göra din beställning, eller om du har problem med att göra en betalning på vår webbplats, kan du ringa vår kundtjänst på 0200-88 37 21 där våra telefonister gör sitt bästa för att hjälpa dig. (Gratissamtal från fasta telefoner inom Sverige.)
Försäljaren är förpliktigad att leverera en produkt i enlighet med kontraktet och ansvarar för eventuella oegentligheter vid leveransen.
Försäljaren ansvarar också för brister orsakade av förpackning och monteringsanvisningar, eller installationen om ansvar för denna åtagits eller om installationen utförs under försäljarens ansvar.
För att överensstämma med kontraktet måste produkten:
Lämpa sig för den användning som varor av samma typ normalt är ämnade för, motsvara försäljarens beskrivning och inkludera alla funktioner som presenterats för köparen i form av varuprov eller modell;ha de egenskaper som en köpare rimligtvis kan förvänta sig på grund av offentliga uttalanden från försäljaren, tillverkaren eller deras representanter, inklusive reklam och etiketter
2 - Eller ha de egenskaper som gemensamt överenskommits av parterna eller lämpa sig för alla speciella användningsområden som köparen önskat och som försäljaren varit medveten om och accepterat.
Juridisk åtgärd baserad på underlåtenhet att efterleva villkoren begränsas till en period på två år efter leverans av produkten.
Försäljaren binds av garanti mot dolda defekter hos den sålda produkten som gör den olämplig att använda för avsett ändamål eller som försämrar detta användande i sådan grad att köparen inte skulle ha köpt produkten eller skulle ha betalat ett lägre pris för den om köparen varit medveten om defekten/defekterna.
Eventuell juridisk åtgärd på grund av upptäckta defekter måste vidtas av köparen inom en period på två år efter upptäckten av defekten/defekterna.
Vi tar din säkerhet på största allvar. Därför använder vi Payment Card Industry Data Security (även kallat "PCI DSS") som vår datasäkerhetsstandard.
Efterlevnad av denna standard garanteras av Ogone, det företag som ansvarar för hanteringen av våra betalningar. Hos Ogone, som är ett av de ledande företagen vad gäller hantering av kreditkortstransaktioner, behandlas din ekonomiska information på ett säkert sätt och du meddelas i realtid om vad som pågår. Det här garanterar att din betalning sköts på ett säkert sätt.
All konfidentiell information kommer också att sändas i krypterad form med hjälp av SSL-teknik (Secure Socket Layer).
Om du har frågor om säkerhet kan du ringa vår jourtelefon på telefonnummer 077 14 00013* och välja alternativ 1.
*samtal från mobiltelefon kan medföra avgifter.
Dina betalningsuppgifter kommer att krypteras digitalt och skickas via SSL-teknik. Din kreditkortsinformation kommer att registreras av vår betaltjänstleverantör, Ogone, som använder en PCI-process för att garantera maximal säkerhet.
SSL använder sig av ett krypteringssystem som gör att konfidentiell information kan skickas över internet i krypterad form.
PCI är branschstandard för säkra kreditkortstransaktioner. Det här skapar en hög nivå av skydd mot kreditkortsbedrägeri och olaglig användning av ditt kreditkort.
Om du har frågor om säkerhet kan du ringa vår jourtelefon på telefonnummer 077 17 000 13* och välja alternativ 1.
Läs våra användarvillkor här för mer information. [länk till 2.4. Användarvillkor för Shop]
*samtal från mobiltelefon kan medföra avgifter.